Tuesday, October 28, 2008

Akan kucium keningmu

Apakah aku ini begitu asing? Bahasakukah yang asing, lengokkukah yang asing atau daerahku yang asing. Begitu asing sehingga engkau tidak melihat aku ini lemah. Jahilnya aku di daerahmu, kerdil pula aku di daerahku. Aku bukan hebat sehingga perlu diasingkan dan tidak gagah jika mahu dirobohkan...

Apakah aku ini begitu buruk hingga dicurigai? Atau terlalu bahaya untuk didekati? Bukankah aku ini penari yang patah kaki atau penghibur yang patah hatinya. Aku ini cuma melukut, jika diberi tidak diambil orang, jika disimpan tidak dicari teman.

Jika aku ini raja, aku akan adil terhadapmu. Jika aku ini jelata, akan kujunjung titahmu. Dan jika aku seorang kekasih, akan kucium keningmu...

Wahai, kenapakah aku ini masih asing bagimu...

No comments:

Post a Comment