Tuesday, October 28, 2008

Dedaun tak bisa gugur

Aku terpaksa menyenguk keluar dari kepompong sombong kerana indahnya luahan-luahan puitis tuan. Betapa sengsaranya suara-suara sang pencinta dihambat rindu sepanjang masa.

Berceritalah dengan kepayahan kerana cinta ini amat payah dan parah. Akupun jadi cemburu padamu bila rajuk dan rayumu semakin lantang.

Benar, aku jadi tamak pada bisikan dan bayangan syurga. Bila nama-namaNya sudah tuan kenali, aku jadi kian cemburu dan remuk dalam dada. Mana bisa ini semua! Mana bisa ini semua!

Wahai yang mendirikan solat dan yang tidak mendirikan. Besok bagaimanakah pula sengsaramu? Apakah gerangan rayu dan rintihmu sebelum aku...

Ahh... suaraku kian parau - siapakah pula akan mendengar. Walhal suara tuan-tuan begitu lunak hinggakan dedaun tak bisa gugur.

Pastinya aku akan cemburu!

No comments:

Post a Comment